Monday, April 30, 2012

Perasaan

PERASAAN

 Perlukah kita memahami perasaan orang lain
sedangkan
hati ini sudah cukup dilukai?
Perlukah kita memahami perasaan orang lain
sedangkan 
hati ini terlalu sakit untuk menerima segala-galanya?

Diri ini,
seolah-olah dipermainkan
oleh
perasaan orang lain!
Diri ini.
seolah-olah kuli bagi persaaan
orang lain!
Perlu memahami perasaan orang lain sedangkan hati kita baka disakiti!!!
Perlu menimbang antara dua perkara yang oaling disayangi,
sama ada...
akan dibuang satu ATAU kedua-duanya sekali!!!!

Tidak sedihkah mereka melihat keadaan aku??
Tidak adakah sedikit belas kasihan daripada dia buat diriku??
Tidak.....???
aaaaahhhhh!!!!

Semuanya menyalahkan diri ini!!!

Mengapa harus membenciku??
Mengapa perlu aku memahami perasaan mereka? Pendirian dia??
Mengapa mesti memandang aku sebelah mata?
Mengapa semua ini berlaku??

Salah aku atau dia??
Salah aku atau mereka??

Begitu besarkah salahku??
Mengapa perlu menyakiti hatiku??
Hatiku sakit!!!!
Sakit yang amat!!
BAGAI DI CINCANG DENGAN PARANG YANG SANGAT
TAJAM!!!!

NAMUN....

Siapa yang peduli??
Siapa yang mahu mendengar segala luahan hatiku??
Siapa yang mendengar kesedihan ini??
Siapa yang mahu mendengar keluhan ini??

SIAPA??
Mereka??
Dia??
Siapa???
SIAPA????!!!!!!!

Hanya Maha Esa tempat aku mengadu

AKU LETIH!!
AKU PENAT!!!!

Aku begitu penat untuk menangis saban hari!
Aku begitu letih untuk memikirkan perasaan mereka, perasaan dia!!

SEHINGGA AKU MENGABAIKAN PERASAANKU SENDIRI!!!!!

Mengapa aku perlu...
menimbangkan antara dua perkara yang aku sayang??
memikirkan perasaan yang bakal aku sakiti??
melupakan dia semata-mata kerana mereka??
memutuskan silaturahim yang amat akrab???
melupakan senyuman yang sentiasa terukir di bibirnya buat diriku???
melupakan segala gelak tawa bersama mereka??
menghilangkan suasana gembira??

Tidak sayangkah mereka kepadaku??
Tidak cintakah dia kepadaku??
Tidak tahukah mereka betapa peritnya kesakitan hati ini??
Tidak tahukah dia bahawa aku MENCINTAI dia??

Adakah ini...
Salahku??
Salah dia??
Salah mereka??
Salah takdir???

Takdir??
Takdir yang menentukan segalanya
Takdir yang telah tertulis buatku
Takdir yang diciptakan Allah buat diri aku
Takdir yang buatku redha menerima ujian ini

Mengapa aku harus menyalahkan takdir???

Apa yang perlu aku lakukan??

Perlukah aku meninggalkan dia??
Aku....masih mencintai dia

Perlukah aku memusuhi mereka??
Mereka sungguh akrab dengan ku..

Perlukah aku membuang segala perasaan cinta terhadap dia??
A..aaa..aku tak mamm...mampu

Perlukah aku melupakan segala memori terindah bersama mereka??
Aaa..aa...aku tak nak

AKU KELIRU
AKU TAK SANGGUP
AKU TAK BERANI

Aku perlukan seseorang!
Seseorang yang boleh memahami perasaan aku..
Seseorang yang boleh mengerti situasi aku...
......................
Diluahkan oleh: Perasaan Miss A.F
Ditulis oleh: Sabrina Razak


Assalamualaikum~

Itulah luahan hati,
rakan Biey...

Kawan Biey,
tengah ada problem.
BESAR punya!

Biey sedih tengok dia.

Biey tak sanggup tengok dia sselalu sedih.

Dia selalu cerita dekat Biey apa masalah dia...

Buat sahabat Biey...
Jangan terlalu memikirkan sebab kita ada PMR!
8A yang perlu dikejar!

Buat  Si Dia (boyfriend kawan Biey)...
Tolong bagi dia masa untuk berfikir...
jangan terlalu mendesak dia.
Hope u dapat faham~



p/s: kisah ini adalah benar dan luahan perasaan itu..
adalah luahan isi hati kawan Biey yang Biey tulis..^^

#buat Capital E...tolong faham perasaan Capital A

#bukan menyibuk tetapi..Biey tak sanggup tengok Capital A menangis..
sesungguhnya..
Capital A masih mencintai awak!





No comments:

Post a Comment