Saturday, August 17, 2013

Salam Aidilfitri \(^__^)/


tak lewatkan untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA ! baru raya ke berapa ..hehehe (aku tak kira daaa...)  hehe onion head  *jangan marah..naaa*

apa macam raya korang? OK ke KO?? harap-harap OK la yer..

entry kali ni aku nak citer pasal raya aku la kan... hehehehe..ofcourse ler kan. tahun ni aku raya dekat Melaka kampung bonda tercinta. (samal erti dengan tempat tinggal aku bila hari sekolah.) tak bosan ke? hurm...jawapannya is NO coz.. walaupun itu tempat tinggal aku tapikan bila kita berkumpul, bekerjasama membuat kerja.. *walaupun hanya aku sorang membuat kerja mengemas rumah*  hell yes onion head

kali ni raya kami agak kelam kabut sikit...ehhh yeke confused onion head hahaha. ok la..pagi tu ada sesi meminta ampun segala pakai then ada sesi tangkap gambar. yang lambat gerak beraya sebab sesi tangkap gambarlah... nak tunggu semua orang datang  konon nak tangkap gambar sekeluarga *tapi paklong tak ada coz balik Pahang* kira keluarga paklong je la yang tak ada. *sorry yer paklong* beg onion head 

this is the picture yang dah siap di update oleh Sabrina Razak (me)  big eye onion head



lepas sesi tgkp gmbr kita orang pergi rumah nekyang (nenek punya mak). jumpa dengan sesedara yang ada. itu pun samapi dah pukul 11pagi  biasa pukul 10 pagi or pukul 9 pagi dah ada kat umah nekyang. then kita orang pi rumah sesedara.. satu hari raya adalah dalam 9 biji ruma. hari eaya kedua 10 biji rumah. tak masuk lagi raya ke3,4,5,6 ..............dan seterusnya.. *mesti banyak duit rayakan?*  ahaaah onion head taka dalah banyak mana tapi bolehlah..buat belnja2  innocent onion head 

masa hari raya, kita bermaaf-maafan tapi lepas tu mesti ada perkara yang menyakitkan hati dan jiwa raga kitakan??  ehhh..jangan nak bohong ler cool onion head... sebab aku pun ada macam tu gak victory onion head

perkara yang menyakitkan hati aku?? ceritanya macam ni::

setiap kali aku pergi rumah orang mesti dia tanya umur berapa then mereka akan cakap yang mereka ingat aku ni pelajar Universiti or Kolej. bayangkan SETIAP rumah yang aku pergi mesti macam tu termasuklah sesedara yang kira terdekatlah juga. aku tahulah badan aku BESAR! huh! sampai begitu sekali nonono onion head . aku ni macam nak jawab jer "saya ni pelajar universiti_____ ambik jurusan _____ tengah semester dua" tapi tak berani..huhuhu  *penumpuk sebiji* punch onion head
itulah keisahnya..hohohoo..  

masuk raya ke-3, aku & family balik Sekinchan beraya rumah belah ayah aku pulak. so...ini tahun kedua aku beraya dengan dia oranglah. sambutan tak macam tahun lepas coz, ramai yang balik sebelah mertua. agak sunyilah sikit. but tahun depan memamg akan KECOH !!!

otw balik sekinchan ~~

dekat sekinchan memang meratalah kita orang pegi. mula-mula raya sekinchan lepas tu pergi Sg. Besar coz ada sedara ayah, then prgi rumah kawan ayah dekat Sabak Bernam. hari balik pulak kita orang pergi ke Lombong, Ijok dan mana-mana entah lagi. pukul 11 baru sampai rumah (dekat KD) ..giler bukan?? woa onion head hahahaha....

semalam beraya dekat rumah uncle bob. balik dari Kualau Kubu Bharu (rumah sedara pakuda) pergi rumah toklong dekat Shah Alam, then terus gi rumah uncle bob dekat Meru. sampai sana pukul 9.15 malam, balik rumah pukul 11.30 malam coz layan cerita khurafat  ...memang giler ar..hahaha uhuhuh onion head..memang syok la coz ada cousins yg gila2 gak walaupun budak2 *oklah tu* 

ini ada gambar yg semlm tu ::

semalam pakai kasut Vans!! striking giler jeans aku. merah menyala u~ *kelas makngah!* hahaha

gila-gila bersama ebi. lawak giler time ni

nak tengok baju raya pertama aku?? simple je pun *lah sangat*

ini first syawal dekat melaka. simple je pon

ini raya kedua dekat melaka *baju raya tahun lepas*

otw to sekinchan pakai baju ni. nasib sempat cuci. tudung tertinggal kat melaka. hehehe

sampai sini je la dlu yer. aku dah mengantok giler!!! hoho yawn onion head

p/s::

  well...semua honework kt melaka..mampuihhhh makcik ! 
  maaf ler klu ada tersalah kata, tersalah ejaan ke terkasar bahasa ke.. kita tak tahukan. maaf yer semua  beg onion head



No comments:

Post a Comment