Thursday, December 5, 2013

Jelajah Keluarga Johari


apa kahabau kome semua?? sihat? ewahhhh~~ ahaaah onion head

aku kali ni, nak cerita tentang family day keluarga aku ! family day kali ini trelah di ubah nama kepada JELAJAH KELUARGA JOHARI ! ada kelainan sedikit daripada trahun-tahun sebelumnya. hehehe. apa salahnya kan. lain daripada yang lain. baru mencabar ! ahaaah onion head

kali ni kita orang ada kan jauh sikit daripada Melaka. sebab biasa buat dekat area kampung halaman sendiri jer. nak bagi lagi fun and thrill buat dekat area dalam kampung dan sungai. memang awesome!! *sebab aku dapat mandi sungai* hehehehe waiting onion head

Jelajah Keluarga Johari ni, tak semua orang ada coz ...biasalah busy punya pasal. adalah hal2 mereka itu. lebih kurang 20 buah kereta yang menyertai kembara kali ini dan bersamaan dengan...entah manalah aku tahu berapa buah keluarga. ada 20 kot. hehehehe... victory onion head rilek brother, brother rilek. hehehe

ini aku nak share sikit gambar. takkan lah aku nak share semua. ada lebih kurang 900 lebih gambar yang aku dapat dari photographer. huhu~~

(gambar-gambar yang terpilih sahaja)

First , kami berkumpul R&R Rawang. ada penyampaian taklimat, bacaan doa dan pemberian sticker.


"kami ada sticker sendiri. ekau ada?" meh onion head





signature please, sir

bacaan doa oleh Tok Long


meet the crews

macma iklanlah pulak



"opp opp..sini sini"

"tangkap gambar masuk whatsapp"

family aku sampai dulu!


Sudah smpai di lokasi!



"ehh abang cameraman ni..apa fokus kat aku ni?"


"macam gini...ohhh"



tak cukup sorang

banner!

petang sabtu tu acara freaa and easy. so taka da acaralah. nak buat apa..buatlah.ada yang mandi sungai, mandi kolam. tridurlah. cari durianlah. huhu. but most of them pergi mandi sungai. samalah amcam eden. hehehe..

mandi sungai time!






me and uzma ^^

at night, kita ada Majlis Tahlil,  solat berjemaah dan makan malam. bila makan malam...ada games! wuhuu!!














toklong smpaikan sepatha dua kata

suprise bday party!

sampaikan cendera mata







"adik nak karok ayah"

"rebut rebut"



"ebi juara"

"suku sakat peminat Tegar"


ini paling lawak! make up suami!

"ketat la abg"

cat walk

"ewahhh!! mak jem in the house!"


"tumpang lalu, tumpang lalu"


 Ini sebab kami dah malas nak duduk dalam kafeteria




pasir tak cukup. jadi tak cantik

with my mamalove onion head




aiman comel!


pemenangnya bagi pertandiungan Mak Jem




with my cousins!

ini romantiuk gilosss

pak andak jadi ROCK KAPAK

adik aku nanyi . tak ada feel langsung




Next morning (Ahad), ada acara sukaneka. aku tak join sebab dok berendam dalm sungai. hehehe..

bangun pagi tesu tangkap gambar dari dalam khemah. konon la nak buat suasana pagi

our khemah

aku tak tidu dengan mama. yang lain semua tidur dalam hostel. aku and keluarga cosusin aku tidur dalam khemah

pagi2 cari maggi

muka mamai

Get Ready for The TeleMatch  





Cik Li and Angah!



poco poco!

eahh eahh eahhh!!





MY BIG FAMILY
JOHARI's FAMILY











perlawanan futsal antara ::

ROCKERS in the house!

aahhhh ZOMBIES is coming!!

Hye tou all ! MAK JEM di sini!












masa semua orang sibuk dengan acara sukan. aku, uzma and cempaka sibuk melayan jiwa kat sungai. hahaha 



before balik kenallah kemaskan khemah dulu. thanks to the pro Cik Cempaka yang berjaya mengulung khemah. aku buat selalu tak jadi. asyik ada angin jer bad atmosphere onion head


sebelum balik. ada makan tengah hari dana dlah seikit acar saguh hati sebelum balik. hehehe cheer1 onion head









uzma n me....again -..-


ini dia cik syazwani. sibuk nak tangkap gambar dengan aku dari hari first tapi...aku melencong tempay lain. itu yang tak dapat nak jumpa sangat. hehehe. sekeping pun jadilah. nanti jumpa lagi






Thanks o all the Absolute Media International Sdn Bhd and CREWS! coz telah menjayakan JELAJAH KELUARGA JOHARI 2013

sebabkan masa kita orang pergi tengah musim buah DURIAN. so...stop sat kat kedai, makan durian!





family day ni, bukan sekadar suka-suka. aktiviti macam ini sebenarnya boleh mengeratkan silaturrahim antara ahli keluarga. menambahkan kemesraan. saling bantu membantu dan banyak lagi. kita juga dapat belajar benda baru dan saling berkingsi ilmu. 

apa yang aku dapat dalam family day ni??

cool onion head

aku dapat belajar cara pasang khemah. dapat eratkan hubungan dengan cousins aku.macam2 lah 

nak tahu kita orang buat family day dekat mana?? sila lawati laman web ini Kalumpang Resort & Training Center.

tenpat ni memang best!!

for all the pics, kami mengguna perkhidmatan abg ini Daniel Rusli 

*** ada gambar yang agak2 banyak gambar aku tu, aku yang ambil***

p/s ::
# aku dah mngantokgiler ni!
# JOM KITA BERAMAI-RAMAI PERGI EKSPO BUKU DI PWTC PADA 11 HINGGA 15 DECEMBER 2013 ...aku ada di sana :D


bye1 onion head

No comments:

Post a Comment