Sunday, December 14, 2014

Hidup Berubah

Assalamualaikum

kawan kawan!

aahhh rindunya!
dah lama aku tak update ini blog. budak spm..hahhaha

so..spm dah lama over tapi aku baru tergerak nak update blog. sebelum ni? tak tahu nak update apa. hahahaha

biasalah budak yang tunggu keputusan spm ni sibuk melakukan aktivti aktivit yang tak sempat buat masa sekolah dulu. ada yang ambil lesen, kerja, habiskan duit etc.

aku pun bosan dah dok membina 'otot-otot' lembik. adalah juga bebrapa aktiviti yang aku buat untuk hilangkan bosan. belajar menyulam, belajara memasak, jadi singa afrika, buat manuskrip. oh ya! aku nak mencuba nasib untuk menghantar karya aku kepada pihak penerbit buku indie. tapi belom siap lagi manuskripnya masih dalam proses. hehehe. bapak malas aku sekarang ni.

jadi singa afrika? since cuti sekolah adalah sepupu sepapat aku yang menjadi PATI dekat rumah nenek aku ni. hahahha..jahatkan aku. aku ni...bukan tak suka budak budak ni (sepupu sepapat aku) tapi aku tak suka manjakan dia orang sebab dia orang ni terlebih manja sampai dah berani pijak kepala orang tua tua. because of that i need to be fierce since parents dia orang tak berapa garang.

berhenti bercakap pasal mereka. tekak aku pun dah sakit sebab asyik marah jer. nasib belum sakit jiwa.

ooohhh..pasal kerja? mestilah nak kerja tapi tak ada transport nak pergi kerja. aku nak ambil lesen dulu. siapa tak nak kerja? mana dah dapat duit macam dulu walaupun baba still bank in kan duit tapi mama sekat pengelurannya, takut aku joli habis le tu. haha. beli barang craft jer pun. barang craft pun bila dah rambang mata..seratus ringgit tu celah gigi jer. hehehe

hidup sekarang ni tak macam dulu. nak duit, bagi jer sebab parents fikirkan kita sekolah. bila dah habis spm ni..kena pandai pandailah cari duit. lainlah kalau kau tu anak orang kaya kaya, kerja menghabiskan duit je la. yang macm aku ni? kenalah kerja. takkan nak duduk buat tahi kat rumah kot. hahahah

kepada those yang fikir best giler dah lepas daripada cengkaman sekolah, you need to think twice. hidup dekat luar, kita tak tahu macam mana. nak fikir cari duit bagai, melayani kerenah bos. hidup totally berbeza.

dan sekarang aku rasa macam nak masuk sekolah semula.

p/s :

  • untuk melihat kreaktifan aku, bolehlah follow instgram aku yang ada di sebelah kanan anda.
  • twitter kurang aktif.
  • follow tak follow suka hati aku

No comments:

Post a Comment